מגזין דיגיטלי חודשי מבית מקימי | גיליון #8 | חודש אלול תשפ''א | עורכת: אודיה רובין בן-זקן | איור: שני חייט 

בס״ד

מהרחוב לאינטרנט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

בעידן בו הסוחר מהרחוב עבר לאינטרנט, האפשרויות הבלתי נדלות ליצירת הכנסה ורווח ממנו גדל. ממה כדאי להיזהר? מה זה אומר? איך אפשר לעשות זאת?

“השיטה שתייצר לכם הכנסה קבועה נוספת של אלפי ש”ח בכל חודש, וכל זאת כשאתם יושבים בבית (או בחוף הים עם משקה לא טעים ומחשב נייד עם תפוח נגוס בגבו..). וכמובן, ללא שום מאמץ בשיטה בדוקה, עם מאות לקוחות שמצליחים זמן רב”

מכירים את הכותרות האלה?

אז איך אנחנו מגיבים אליהם?

ברגע הראשון- “טוב, זה לא אמין”

ואז אחרי שניה- “אולי בעצם כן?”

ומיד אחר כך “לא לא אין מצב שזה נכון”

וקצת אחר כך “אבל אולי אני רק אנסה?”

אני לא מהאלה שיגידו לכם שכולם שרלטנים וכולם עובדים עליכם, שזו איזה מן הנחת יסוד רווחת בציבור. וזה לא מטרת הטור הזה. אבל אני כן רוצה לשפוך אור על המושג “הכנסה מהאינטרנט”.

(גילוי נאות- אני מתפרנס מנתינת שירות ללקוחות שלי דרך האינטרנט)

אם נחזור לתקופה הפרהיסטורית הנשכחת. בה לא היה אינטרנט (כן, הייתה תקופה כזו פעם..),

אנשים היו מסתובבים ברחובות ובשווקים ופוגשים את הסוחרים אשר היו מציגים בפניהם את מרכולתם. 

הסוחר היה פותח בשיחה חביבה עם הלקוח, שואל לשלומו ולצרכיו. לאחר מכן היה מציע לו לצפות בסחורה שלו, ומציע לו לרכוש אותה.

בעידן האינטרנט, הרחוב עבר לרשת. הלקוחות מסתובבים ברחבי הרשת (גוגל, פייסבוק ושאר הרשתות), והסוחרים מעבירים את תהליך המכירה לשם. בשלב ראשון מייצרים קשר ראשוני חביב עם הלקוח ומציעים לו ללא עלות, מוצרים מסוימים. לאחר מכן, ממשיכים לשאול ולהתעניין בלקוח (באמצעות מיילים, פוסטים, סמסים) ומציעים לו לרכוש מוצרים נוספים.

איך מייצרים מזה הכנסה?

כל בעל עסק היום יכול לפתוח לעצמו “חנות אינטרנטית”, ולייצר ממנה הכנסה. בחנות הזאת אפשר להציג מוצרים, לבצע עבורם תשלום ולאחר מכן לקבלם על ידי שליח עד הבית. 

מאוד נוח סה”כ.

איך כל אחד יכול להרוויח מזה?

גם אם אין לך מוצר, אתה יכול ללמוד איך ניתן למכור מוצרים של חנויות אחרות באיביי ואמזון (מושג הנקרא דרופשיפינג). יש גם כאלה המציעים לך “לסחור בקלות” בשוק ההון מהבית ללא מאמץ, או לעשות “שיווק שותפים” למוצרים ולקורסים של לקוחות אחרים.

האם כל זה שקר?- לא

האם זה קל- לא.

אז מה הבעיה?

מה שלא מגלים לכם:

לפתוח חנות באינטרנט זה כנראה יותר קל מאשר למצוא חנות פיזית ולפתוח בה חנות. לשווק ולמכור באינטרנט זה כנראה יותר קל מלהסתובב ברחוב ולמכור לאנשים כמו שעשו סוחרים בתקופה הפרהיסטורית. אבל, וזה אבל חשוב, אם נעשה דברים “חפיף” בלי להיות מקצועיים, ככה הם יראו וככה העסק יעבוד.

לנהל חנות – זה לנהל עסק. 

זה מלאי, מוצרים, לקוחות, חשבונות, קשרי לקוחות- זה עבודה!

לסחור בשוק ההון – זה עבודה מקצועית שלומדים אותה בצורה רצינית ורק אז נכנסים אליה

מלכודת “ההכנסה פאסיבית”

איזה חלום זה אה? לא לעשות כלום ולקבל כסף, מדהים.

אז כמו שאומרים, אם זה היה כל כך קל, כולם היו עשירים כקורח. 

בואו נדבר רגע על הכנסות פאסיביות שאנחנו מכירים:

הראשונה, קופת חיסכון בחברות השקעה שתייצר לנו אחוזי תשואה בודדים בשנה ללא שניגע בכסף. השנייה, השכרת דירה. אבל להוציא את העיסוק בשוכרים, תיקונים, ארנונה חשמל מים, זה עדיין לא בדיוק פאסיבי.

הכנסה מהאינטרנט= זו לא הכנסה פאסיבית

זאת דעתי כמובן ואתם מוזמנים להתווכח איתה.

אבל גם מי שמפרסם לכם “2 דק עבודה מחוף הים” ויציע לכם שיווק שותפים ללא כל מאמץ, משקיע הרבה מאוד משאבים כדי לפרסם לכם את זה. הוא הביא צלם, עשה עשה יום הפקות בחוף הים, כתב חומרי שיווק, הכין דפי נחיתה, מפעיל קמפיין ממומן, עושה שיחות מכירה ללקוחות, מטפל בשירות לקוחות… בקיצור- עסק זה עסק גם אם הוא באינטרנט.

לסיכום:

הכנסה מהאינטרנט זה שם כולל מדי לאפשרויות ההכנסה (שהן לא תמיד קלות כמו שמציגים אותם) הקיימות היום דרך האינטרנט.

האם הכל זה שקר?- לא

האם זה כל כך קל כמו שמציגים את זה – ממש לא.

הכנסה פאסיבית- כמו שמישהו כתב “אם מישהו מדבר איתך על הכנסה פאסיבית- אתה כנראה ההכנסה האקטיבית שלו…”

האם אני ממליץ לייצר הכנסה מהאינטרנט?

אני ממליץ להגדיר את המטרות הכלכליות שלך, לחפש תחום שמעניין אותך וללמוד עליו את החומר החינאמי הקיים היום היוטיוב. לאחר מכן, להתייעץ עם איש מקצוע שעוסק בתחום הספציפי הזה, לחשוב שוב, ואז להחליט- תוך כי שאתם מבינים לגמרי את הסיכונים הקיימים

בהצלחה רבה ותשמרו על עצמכם

מה דעתך על הכתבה?

אולי יעניין אותך גם...

אילו המקצועות מהבית מחופשים ביותר בגוגל, באיזו עיר מחפשים הכי הרבה מה, ומה ההבדל בין גברים לנשים במדורי הדרושים…
קורונה וביטוח לאומי העולם הדיגיטלי מספק עבורנו רשת אין סופית של מידע, ממנו אנו יכולים להסיק נתונים על תופעות חברתיות. ואיתם גם כלכליות. במדור זה נתעמק בעזרת כלים מתקדמים, בהתפתחות מושגים הנוגעים לנושא כלכלת המשפחה, רווחה וכו’ – יחד עם גרפי החיפוש בד”ר גוגל.
אנחנו רוצים להיות מגזין כלכלי שישקף את המציאות הכלכלית בצורה הטובה ביותר. לכן, אם יש לכם שאלות, רעיונות, הערות (וגם הארות!), נשמח לשמוע. חלק מהתשובות שלנו לשאלות שלכם יתפרסמו במגזינים הבאים.
הרשמה לקהילת המנויים למגזין עכשיו ובחינם!
המגזין

כל הזכויות שמורות - מקימי 2021